Mnoge vlasti pre nas su imale u planu izgradnju metroa, ali niko nikada ništa konkretno nije uradio po tom pitanju. Mi, sa druge strane, već dugo aktivno radimo na tom kapitalnom projektu koji je od ogromnog, strateškog značaja za Beograd i Srbiju, istakao je Mali.

Metro koji gradimo će biti najsavremeniji mogući, potpuno automatizovan, bez mašinovođe. Kada u potpunosti bude završena, prva linija metroa će povezivati Železnik i Mirijevo, biće dugačka 21,1 kilometra i imaće 21 stanicu, naveo je on.

Mali je dodao da će druga linija će povezivati Bežaniju i Mirijevo, biće duga 21 kilometra i imaće 23 stanice, koje će se ukrštati na Savskom trgu.

Planirano je da prva linija metroa bude završena 2028. godine, a druga 2030. godine. Uvođenjem metroa u sistem javnog transporta planirana je reorganizacija postojećih linija javnog gradskog saobraćaja, dodao je Mali.

Trase metroa su usklađivane sa razvojem „BG voza“, a planiran je razvoj četiri linije gradske železnice i tri linije prigradske železnice. Tako ćemo imati mnogo zdraviji grad i životnu sredinu, jer ćemo smanjiti broj autobusa i automobila na ulicama, predočio je Mali.

To znači, dodao je on, da ćemo imati jedan integrisan šinski sistem, koji čine metro, tramvaj i BG voz, čime će biti rešeni saobraćajni problemi u Beogradu.

Razvoj šinskih sistema u gradu ima dvojaku ulogu – da se poboljša funkcionisanje saobraćajnog sistema, smanji upotreba putničkih automobila, posebno na opterećenim pravcima i da bude generator razvoja pojedinih gradskih pravaca i zona.

Ovo je najveći i jedan od najvažnijih infrastrukturnih, kapitalnih projekata, koji zahteva vreme i strpljenje i svaka faza, svaki korak koji nas vodi ka metrou, moraju se pažljivo planirati i realizovati, naglasio je Mali.

On je ocenio da će izgradnja metroa, koji je deo projekta „Srbija 2025“, „olakšati život građanima i doprineti zdravijem načinu prevoza ljudi, a istovremeno će uticati na rast BDP Srbije“.