Početna Vesti Kilometar Fruškogorskog kooridora 4 puta skuplji od najskupljeg norveškog autoputa. Neko je...

Kilometar Fruškogorskog kooridora 4 puta skuplji od najskupljeg norveškog autoputa. Neko je uzeo razliku

Kilometar autoputa koji treba da prođe kroz Frušku goru je skoro 4 puta skuplji od najvećeg norveškog projekta svih vremena i čak 10 puta skuplji od cene po kilometru u Australiji. Jedan kilometar puta, koji će raditi kineske firme, u Srbiji košta skoro 14 miliona evra, dok kilometar puta u Australiji košta od 1 do 2 miliona evra.

Poređenja radi, norveški projekat uključuje i mrežu tunela ispod mora, među kojima je i Rogfast – najduži podvodni tunel na svetu, koji će prolaziti 390 metara ispod površine mora. Norveški autoput je najveći infrastrukturni projekat u toj zemlji i ima za cilj da poveže Kristiansand na jugu sa Trondhajmom na severu zemlje.
Nova nacionalna saobraćajnica Norveške, autoput E39, biće dugačak 1.100 kilometara, ići će preko fjordova i neće koristiti trajektni prevoz. Kako je predviđeno, smanjiće dužinu putovanja za pola.

Ovaj kapitalni projekat košta 47 milijardi norveških kruna, odnosno 4,36 milijardi evra ili 3,96 miliona evra po kilometru autoputa.

Norvežani svoj autoput finansiraju sami i, osim po obimu posla, po svim karakteristikama nadmašuje vojvođanski. Rok izgradnje za norveški autoput je 7 godina, a gradnja Fruškogorskog koridora u startu kasno 5 godina. Aleksandar Vučić je najavio izgradnju saobraćajnice još za 2016.
Za izgradnju Fruškogorskog koridora, država se zadužila kod kineske Eksim banke, odnosno kineskog ministarstva pod veoma nepovoljnim uslovima.

– Za put dugačak 47,7km sa jednim mostom i tunelom dužine 3,5km između Novog Sada i Rume, Srbija će platiti kineskom izvođaču radova 660 miliona evra. Drugim rečima, kilometar puta koštaće građane Srbije skoro 14 miliona evra, više nego koliko košta najskuplji put u Norveškoj – napisao je direktor Instituta za evropske poslove Leo Naim Beširi na svom Tviteru.

Postavlja se pitanje zašto su putevi u Srbiji višestruko skuplji, kada je čak i u ekonomski daleko razvijenijim državama cena izgradnje puteva višestruko jeftinija.

Na kraju, ostaje pitanje kome će pripasti 450 miliona evra, koliko iznosi razlika između stvarne cene troškova i fiktivne cene istaknute u ugovoru.

Želiš da pomogneš #Otvorenosr.rs? Doniraj

Pratite nas

1,059FansLike
0FollowersFollow
1FollowersFollow
24FollowersFollow
0SubscribersSubscribe

Najčitanije

Komentari

Сличне вести