Gradjani Kraljeva šest godina unazad muku muče sa javnim gradskim i prigradskim prevozom, od trenutka kada je kraljevački prevoznik ,,Autotransport” otišao u stečaj.
Fotografija: Privatna arhiva
Ostavši bez sopstvenog autoprevoznika grad, odnosno gradska vlast je sklopila nekoliko krajnje sumnjivih ugovora sa različitim konzorcijumima koji novac dobijen iz gradskog budzeta nisu opravdali kvalitetom usluge.
Naime grad sklapa ugovor sa konzorcijumom na čijem čelu je preduzeće Vulović transport iz Kragujevca- štetan po grad ali i po bivše radnike Autotransporta koji početkom 2016. godine odlazi u stečaj. Od jula 2015. do decembra 2018. godine iz gradske kase ovom konzorcijumu je na ime prevoza isplaćeno preko 3 mil. evra. Vulović transport je koristio kancelarije na autobuskoj stanicu, parking, čekaonice i ostale resurse nekadašnjeg Autotransporta , besplatno ili uz minimalnu nadoknadu. Nezadovoljstvo gradjana ovim prevoznikom, posebno skupoćom javnog prevoza je raslo. Pune četiri godine Kraljevčani su se neopravdano vozili skuplje od stanovnika susednih gradova a novac iz budzeta se neštedimice rasipao. Grad Kraljevo je Vulović transportu plaćao nečuvenih 59 dinara po km. Pod pritiskom javnosti krajem 2018.god. raspisan je novi poziv za javno privatno partnerstvo kojim je opet predvidjena dotacija iz budzeta grada ali u najvišem iznosu od 45 dinara po km, čime bi se ostvarila ušteda budzeta od 2-3 mil.dinara. Za novog prevoznika izabrana je firma ” Auto-prevoz Čačak” koja je ponudila 44 din. po km.
Izborom novog prevoznika problemi građana sa gradskim prevozom se nastavljaju. Od nepostojećeg voznog reda, neredovnog saobraćanja u nekim selima do poskupljenja usluga.
Fotografija: Privatna arhiva
Naime kada je napravljen ugovor sa “Auto- prevozom Čačak” nije jasno definisana obaveza informisanja putnika, novi prevoznik shodno tome neobjavljuje red voznje. Tako da je putovanje gradskim i prigradskim saobraćajem čista lutrija. Građani nekada satima čekaju autobus da bi na kraju bili prinuđeni da se služe alternativnim prevozom.
Posebno su loše pokrivene saobraćajne linije prema Roćevićima, Samailima, Vrdilima.
Građani su takođe ogorčeni i zbog poskupljenja gradskog i prigradskog prevoza u decembru 2020. godine kada su Gradski većnici podržali predlog da gradski prevoz poskupi za 8, 98% na zahtev prevoznika “Auto- prevoz Čačak”.
Gradonačelnik je tom prilikom podržao odluku većnika rečima:,, ..Poskupljenje nije 30-40% , nego primerenih 8,98% i to je samo dovodjenje cene prevoza u realan okvir..”
Postavljamo pitanje:,, Za koga realan?”
Očito da gradonačelnik nije svestan da treba da zastupa interese građana koji su mu dali mandat a ne interese privatnih konzorcijuma.
Građani Kraljeva su taoci neodgovorne vlasti koja je nizom pogresnih odluka oštetila budzet grada i ujedno ugrozila interes gradjana lošim, nepouzdanim i skupim gradskim prevozom. Gradjani su prinudjeni da koriste alternativne prevoznike, što je nedopustivo ako se uzme u obzir da se “Auto- prevoz Čačak” dotira iz gradskog budzeta, novcem svih gradjana.
Dodatni problem Kraljevčanima je i činjenica da Kraljevo već godinama nema ni autobusku stanicu, nekadašnja, urušena, devastirana i zapuštena, pretvorena je u autobusko stajalište. Ona predstavlja ruglo grada i mada gradski čelnici obećavaju da će pitanje autobuske stanice resiti za novih 89 miliona naseg novca nije im za verovati. To je samo još jedno u nizu obećanja …
Mi, iz Stranke slobode i pravde postavljamo pitanja:
– Kada će gradjani Kraljeva dobiti modernu autobusku stanicu i kvalitetan gradski i prigradski prevoz? Ipak je 21.vek.
– Da li će i ko od gradskih funkcionera SNS-a odgovarati zbog ugovora sa privatnim konzorcijumima koji su direktno oštetili budzet grada?
Gradski odbor Stranke slobode i pravde Kraljevo
Komentari